tirsdag den 31. maj 2011

Tillid

At have tillid til det der bliver sagt og til det der bliver gjort er for mig en glæde men svigter dem der står mig nær og jeg mister tilliden bliver jeg så skuffet at det gør ondt langt ind i sjælen at har jeg svært ved at få tillid til dem igen, hvorfor kan folk ikke bare gøre det de siger, hvor svært kan det lige være at lade være med at sige et men gøre noget andet, jeg ønsker at tro det bedste om andre og bliver måske aldrig klogere siden jeg gang på gang igen får tillid til dem der svigter min tillid.

At have tillid til andre giver mig energi og jeg har let til smil og latter det hele flyder let for hånden og jeg føler mig godt tilpas men svigter andre min tillid bliver jeg så skuffet at alt min energi forsvinder og jeg får let til tåre.

For mig er det vigtig at kunne have tillid til det andre siger at turde stole på det der bliver sagt, måske fordi jeg selv gør det som jeg har sagt jeg vil og ikke noget andet eller helt lader være, for mig er det vigtig at andre kan have tillid til mig måske også derfor at det skuffer mig når jeg ikke kan stole på det andre siger.

1 kommentar:

  1. Ordene kunne være mine. Jeg kende styrken af smerten der indtager mit sind ved brudt tillid.

    Tillid giver tryghed og tillid i sig selv er smuk og fuldkommen, men det er mennesker omkring os desværre ikke altid.

    Derfor er tillid for mig ikke noget jeg umiddelbart bare har til andre mennesker, det er noget de kan vinde overtid.

    Heldigvis står jeg stærkt når det gælder skuffelse. Det er kun en flygtig følelse for mig, jeg har ganske nemt ved at komme over. Bære sjældent nag i skuffelse, hvilket jeg virkelig tror man også skal vogte sig for, da det kun bliver en bitter rod i eget liv.

    Må du møde dem i livet der vil værdsætte din tillid gensidigt og respektfuldt.

    Bless maria magdalena

    SvarSlet