torsdag den 4. februar 2010

Da Herren skulle koge hamp reb

At en rigger får et forhold til sit hamp reb ved selv at gøre det klar til brug forstår jeg bedre nu :)
Først læste Herren brugsvejledningen og de 40 meter hampereb klippede han af den stor rulle vi købte i går, han polerede og brændte rebet 2 gange i alt, så skal der fletter hans ansigt lyste helt op ved de flotte fletninger han fik lavet, men bekymringens panderynke viste sig på hans ansigt for hvordan kunne det flotte fletteværk være i en 10 liters gryde, glad blev han for det var ingen problem, der kunne snildt have været 80 meter i gryden og så over at koge, det kogt fint det blev kontrolleret flere gang, hovedet over gryden for at snuse til vandet addd det lugtede grimt, jeg var ikke i tvivl det kunne høres helt ind i stuen, skiftning af vand, over igen i alt 6 gange og så skulle det færdige kogte reb op, hvor skulle han lige lægge det, han manglede jo at få det der skulle hænge som vægt på rebet gjort klar jeg kikker ud i køkkenet og finder 40 meter vådt hampereb på køkkengulvet, min Herre der er i fuld gang inde på gæsteværelset, brænde kurven står pænt der inde, kroge er sat i loftet der skal hamperebet hænge fortæller han mig stolt, lidt sener lyder der en rumsteren ude fra baggangen stien er kommet ind og Herren er ved at vikle reb om stigen, jeg fordufter igen men bliver kaldt på der er knuder på rebet og hvem kan kun løse dem op det kan jeg, endelig er rebet kommet på plads på stien men hvor skal stien nu være op på skabet med den ene ende og den anden ende kan ligge på tøjstativet tøjet blev vådt og hele gulvet sejlede imens Herren står under stien og hiver i den for at se om den kunde holde uden at falde ned, den lå ikke ordentlig så ind i gæsteværelset med stien hvor han fik den hægtet fast med de kroge der var i loftet, vores brændekurv har nu fået en ny plads den bliver brugt som vægt så hamp rebet kan strække sig,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar